Tuesday, March 23, 2010

Here it comes...Part II !!!

Episod 5 :



Ngee~pas dh solat Zohor,aku tggu giliran aku untuk test Bahagian III..so,aku pun borak2 la ngan Mia sementara tu..


Mak cik JPJ tu pun pggl la dak2 Sesi 3 yg kene test Bahagian III xlame pastu..memandangkan aku org yg ke-20,aku lenggang je dl..tp,ble tgk keadaan mase tu,cepat je org blik..byk gak yg aku nmpk blik ngn tester JPJ tu..ade yg aku nmpk,blik sendiri yg bwk,tester JPJ kat sblh..makin berdegup jantung aku dibuatnye lebih2 lagi ble nk dekat ngan giliran aku..huhu..

Smpi je giliran aku,aku bukak pintu kereta viva tu n bg salam kat tester JPJ tu..pompuan oh!menggigil habis aku dibuatnye sbb budak yg kene uji ngan tester ni sblm aku kene,tester tu yg bwk blik..dahla muka budak laki tu kuciwa habis..!grrr...! :'(

Dh masuk kete tu,aku start la laraskan tempat duduk,betulkan cermin sisi n cermin pandang belakang,check signals,check wiper and check gear dlm keadaan neutral ke x sblm aku pakai tali pinggang keledar..hmmm..then,tester tu ckp:

Tester:Jalan 2..
Aku:Okayyyyy...

Aku pun mle la slow angkat klac n tekan minyak on the same time..everything goes well that time..smpi la aku kat simpang yg first skali..mase 2,aku belok ke kanan secara agak 'ganas' smpi tester tu tegak bdn die mcm nk tlg aku bls stereng cepat2..but,i manage it vey well eventough i nearly knocked a Waja..hihi..:)

Then,keadaan jd normal blik smpi la aku kat lampu isyarat pertame..Again!aku hmpr nk langgar kete Saga BLM from the other side..seriously,aku xpasan lgsg lampu dh merah mase tu..tp,aku berhenti gak..cme,dh lepas line putih la..huhu..then,ble lampu dh hijau blik,aku terlepas klac secara mengejut n WALLAH!enjin mati..2 kali lak tu..tester tu pun,dh bukak seat belt die n bukak pintu kete..so,aku pun phm la..huhu..:'(

Sebelum tu pun,die dh tanye aku:

Tester:Awk boleh buat ke ni?(mase tu,enjin bru mati first time)
Aku:*yakin gile
Boleh..insyaAllah..

Hmm..mmg la nasib aku malang hari tu..fokus lari..everything la lari!huh!then,tester tu bwk aku blik ke imkeda..sepanjang blik tu,die nasihat aku..

Tester:Awak kene yakin memandu..lagi2 kat kota besar mcm ni..
Aku:*Angguk
Tester:Ni first time ye awk test?
Aku:Ha'ah..

Then,ble dh smpi imkeda n die park kat tempat aku start bwk kete td,die start tick borang test aku..yg betol,ade 4 je..huhu..sedangkan,markah lulus 16..mmg kecewa habis la aku..n,yg plg bengangnye ble die xtick kat ruangan 'menentukan gear berada dlm keadaan bebas sebelum menghidupkan enjin motokar'..sedangkan,aku buat bende tu..cuma,enjin hidup je..at least,aku check kan?huhu..

So,aku pun nek la ke tempat menunggu yg bhgn ats tu blik pas selesai sumenye..hmmm..:(

Dlm kul 5 ptg mcm tu,Abg Lan pun ajak aku ngan calon2 len blik..

No comments:

Post a Comment