Friday, March 19, 2010

Test JPJ

Episod 3:

Around 12.30 a.m..,perut aku dh mle nyanyi lagu keroncong minx diisi ngan nasi..heh!

Aku:Mia,jom makan nk?
Mia:*Geleng..
Aku:Sure?
Mia:Yup...

So,i went alone ke kantin and amik nasi with lauk lemak sayur,kari daging n sambal sotong..huu~ble je sesuap nasi dh msuk mulut aku,dh berhenti dh lagu keroncong..hehe..legaaaa....! :D

Dh habis makan tuh,aku g kat tempat menunggu td and duduk lagi...ngee~hari tu,mmg la..kalo xmkn,duduk borak2 ngan Mia..kalo xborak,duk termenung kosong atau menguap..frustrating betul..!ngantok ya amat..!hmmmm...

Kul 1.25 ptg,azan Zohor pun berkumandang..dh hbs bce doa,aku ngan Mia gerak ke tempat menunggu kat bwh nu n masuk ke bilik taklimat..

Taklimat die agak ringkas...pegawai tu cme igtkan mcm ni..

Pegawai:Bagi yg mengulangi ujian Bahagian II,amik pas ni(pas tu,ade tulis num giliran kte),dan tggu bwh pondok yg dekat ngan bukit tu..dh habis buat bukit,pergi ke petak sblm buat ujian parking n amik borang dri pegawai JPJ..lepas itu,kamu mesti bagi borang kamu tu kepada pegwai JPJ yg duduk dekat ngan tempat parking sblm buat ujian parking..dh siap buat parking,buat three point turn terus..hantar kete ke tempat yg kamu amik td and amik sekali borang dri pegawai JPJ..baru kamu pergi ke Bilik JPJ utk diproses borang kamu itu..

Sume tekun mendengar..termasuk la aku..dh dup dap dup dap mase tu~

Pegawai:Bagi yg mengulangi ujian Bahagian III,amik pas ni dan amik borang dri Bilik JPJ..smpi giliran,buat test di jalan yg ditetapkan..dh selesai semuanye,hntr borang tersebut ke Bilik JPJ utk diproses and pastikan kamu dh dpt tandatangan pegawai mase tu..bagi calon yg amik ujian Bahagian II ngan Bahagian III pun,same mcm tu..

After dh hbis taklimat tu,pegawai tu pun pggl name sorg2 n bg pas..mle2,die pggl dak2 yg kene ulang ujian Bahagian II,pastu yg kene ulang Bahagian III then bru la calon yg amik kedua-dua ujian..name aku plg last memandangkan die pggl 20 org je sekali..ble aku nk gerak kua dri bilik tu,aku pndg je Mia n terus menuju ke pondok menunggu...~

No comments:

Post a Comment