Friday, March 19, 2010

Test JPJ

Episod 2:


Dlm kul 10 pg,aku ngan Mia gerak ke tempat menunggu kat bawah tu..ktorg duduk kat bangku yg terdapat kat sane n perhati dak2 yg tgh wat ujian Bahagian II depan tu..adela beberapa kali ktorg dgr org mcm drifting ngan bunyi 'Tingggg!',tande tiang jatuh..cuak ktorg dibuatnye..:'(


Mase tu,dak2 sesi pertame pun lum habis diuji..bru num 20 kot mase tuh..and every session ade around 50 people..pergh!boleh hlg sabar kalo tggu lame2..tetbe sorg mak cik JPJ yg mmg sedia duduk kat 'pondok' die dlm tmpt menunggu tu,berdiri and sibuk tanye2 dak2 yg ngah tggu sekali ngan ktorg dua..


Mak Cik JPJ:Kamu ni,sesi ke brape?kamu,sesi ke berape plak?bla bla bla..kalo lmbt lagi,tggu kat tempat menunggu yg atas tu..


Ble aku ngan Mia dgr mcm tu,we was about to nk gerak..but...


Mak Cik JPJ:(Sambil memandang kami berdua)Kamu berdua,sesi ke brape?
Mia:Sesi ke3..
Mak Cik JPJ:I want you to be honest..nek atas dl ye..nnti,kul 1.30ptg,bru turun and dgr taklimat..


Aku ngan Mia mcm..heh!mak cik ni ingat ktorg dua nk ptg line la tuh..huh!xde niat mcm tu lgsg,k???we were just waiting there takot2 terlepas taklimat..tu je..kalo nk org dtg tepat pd msenye,wat la pengmuman kan???ini,pengumuman pun xdak..suro org pggl pun,xdak..standby jela kat bwh tu..huhu..so,the two of us went up again and tggu kat tempat mle2 td like a fool..huhu!and,Abg Lan was still there...haish~kali ni,die bukak lagu band indon mane ntah..yg aku ingat,lagu tu banyak sebut 'ingat-ingat' n perkataan 'mati'..aku ngan Mia smpi naik bosan dah..sbb,brape kali ntah die rewind lagu tu..aku dlm hati dh berkata-kata dh..'nk letak lagu,gua xkisah..tp,asal lagu same?huhu..'tp,nk wat cemane,hp die yg punye..hak 'bersuara' pun,die ade...hmmm...


X lame pastu,aku ngan Mia dh mle la ngantuk2..menguap,tersandar kat bangku segala bagai..huu~ble Mia offer aku bace paper yg die bli,aku pun,ape ag...ble dh bosan bagai nk mati menunggu,Mia ajak aku nek kete cikgu driving die..so,aku ikot je memandangkan Mia nk igt blik jln2 yg ditetapkan utk test tu..aku pun,mcm igt2 lpe dh..lagi2,Jalan 1 tu..


Cikgu driving Mia,baik orgnye..bagi je aku ikot sekali even though aku xbayar die..hee~ :D
selambe badak je aku ni...dh balik dri jalan2 2,ktorg dua lepak ag kat tempat menunggu tu..Abg Lan ngan Farhan,dh nk blik mase tu bwk budak2 Keramat yg dh hbis test..


Abg Lan:(Smbl pndg aku..)Nnti,abg dtg blik kul 4 ke 5 eh?
Aku:*Angguk..


Tetbe,die kenyit2 mate kat aku..aku dh pegang bahu Mia dh bahana terkejut yg amat..!


Abg Lan:(sambil still kenyit2 mate)nnti wat mcm ni eh kat tester tu?
Aku:Hah,xmaula..(dlm hati,'eh,die ni..aku bukan pndi menggatal mcm tu')
Abg Lan:Yela,nk bagi lulus..(smbl tersengih kemudiannye)

Aku dh terkedu...mane la aku reti nk tackle2 tester ni..bukan style aku..tmbhn,aku ni,naif orgnye..huhu..and after that,Abg Lan ngan Farhan pun,blah..along with the Keramat's people...huu~

No comments:

Post a Comment