Thursday, April 1, 2010

McD

Ngee~selase minggu lepas,aku g Kasturi kat Pasar Seni ngan Aminiril..k,mcm ni ctenye..

Pukul 12 tengah hari mcm tu,pas ayah aku dh bersiap,aku pun message la Aminiril n bgtau die yg ayah aku akan jemput die dri umah dlm 10 minit lagi..so,ktorg pun gerak la g umah Aminiril..dri dlm kete,aku nmpk awan kat luar tu mcm dh nk tukar kaler dri biru cerah ke hitam..haih~

'Mcm nk ujan je..' *monolog dalaman

Tp,mase tu,ok je ag..ble dh jemput aminiril n aku gtau die yg aku nk g Pejabat Pos kat Melawati,bru stat hujan..mle2,renyai je..lame2,lebat terus..

Ble dh smpi pejabat pos tu,ayah aku hulurkan not RM 50 kat aku n aku pun bergegas ke sana..yela kan,hujan pun dh turun mase tu..aku xnk demam kalo boleh..pas dh amik nombor giliran,aku pun duduk la dl kat sane..aku teliti je kaunter 3 ngan kaunter 4 sebab kaunter tu je yg org dtg utk uruskan segale bende..smpi je nombor giliran aku,aku pun ke kaunter n cepat2 minx akak tu renew license aku..Alhamdulillah..dpt jugak renew..sekurang-kurangnye,lesen tu luput hujung bulan 6..boleh la aku amik test 31 mac ni..:)

Dh selesai urusan renew-merenew,aku pun g nek kete blik..

Abah:Min,nk g imkeda skrg ke?
Aku:Ha'ah..nape abah?
Abah:Hujan lebat ni..kejap lagi ble dh blik dri Kasturi la,abah bwk g imkeda eh?
Aku:Min ok je..tp,abah xpe ke?nk keje lagi..
Abah:Xpe..

So,ktorg pun terus ke Kasturi..ayah aku berhenti dekat ngan Central Market..pastu,aku ngan Aminiril pun gerak la ke Kasturi..sebelum tu,ayah aku hulurkan aku baki wang merenew license tu utk aku bli McD..hehe..

Mle2,aku ngan Aminiril slh jln..pastu,ktorg tanye kat pekedai-pekedai berdekatan..ble dh dpt direction yg tepat,ktorg pun pth blik ke tempat ayah aku parking kete tu..hehe..rpe2nye,Kasturi kat blakang lagi..haih~aku sure,ayah aku mesti pelik tgk ktorg dua berpatah blik..:)

Dekat 10 minit mcm tu,ktorg pun smpila Kasturi..pas dh serahkan salinan Slip SPM ktorg dua,ktorg pun gerak la ke McD berdekatan..tp,ramai gak org yg ktorg tanye sal McD tu katne..hehe..sepanjang berjalan kaki ke arah McD tu,aku ngan Aminiril berkongsi payung..tp,aku jln sipi-sipi je..meaning that aku terkena gak tempias hujan..hehe..ble dh smpi McD,ktorg pun order la mknn smbl berborak menunggu pesanan ktorg dibungkuskan..aku lak,dh tau hujan,lagi beli ice cream McFlurry Oreo..haha..sedap la katekan..:)

Pas dh amik pesanan ktorg,ktorg pun start gerak blik ke tempat ayah aku parking td..smpi2 kete je,wah!ktorg teliti diri ktorg blik n..resultnye,lencun habis baju ktorg!haha!mgkn,bju Aminiril xla lencun sgt,tp,baju aku lagi2 part lengan..huu~lencun selencun-lencunnye..hehe..:) sehinggakan hp pun aku terpakse kuarkan dri poket seluar track aku n letak kat dashboard kete sbb takot basah..haih~teruk betol ktorg dua ni..!demi McD,sanggup berjalan kaki n berhujan..:)
hehe..tp,aku xrase sesal sbb mcm adventurous je bende ni and full of experience..yeah,experience ngan kwn aku..! :)

Sepanjang perjalanan ke imkeda,aku ngan Aminiril menikmati McD..hehe..ayah aku lak,sikit je fries yg die amik dri aku..offer burger pun xnk..:)

2 comments:

  1. tahun lepas,kte,aimi ngan aminiril g seminar SPM die..pastu,dua hari lepas keputusan kua hari tu,sesape yg g seminar tu,dpt surat untk claim hadiah..itupun,sesape yg dpt 9A-14A..xtaula dpt ke x..

    ReplyDelete