Wednesday, February 24, 2010

Sunway trip with family

On 30th December hr 2,aku ngan family(adek,abah ngan ami aku)g Sunway Lagoon..biasela kan..dh nk akhir2 cutila ni bru ramai yg nk serbu Sunway Lagoon 2..pnyela ramai umat manusia mase 2..tp,yg paling bengang nye,napela yg family2 skali msuk barisan nk beratur beli tiket..takat sorg jd wakil,sudah ar!uhuh..

Mcm biase,kalo nk msuk entrance die 2,gerenti beg kene check..mcm ape je..mcm la ktorg sume bwk dadah segala mcm 2..n,ble aku tgk sorg dak kecik ni yg beg nye penuh dgn makanan,aku jatuh kesian..sbb,konpem2 xleh bwk masuknye makanan 2 ke dalam..haih..ape punye management la..
So,aku ngan family msuk entrance 2..bnda pertame yg aku,adek ngan abah aku naik,SHOES..pening jgak ble die mkin laju..tp,not bad as naik ROLLER COASTER la..then,g tukar bju dl becoz nak naik GRAND CANYON 2..mle2,aku nek ngan abah aku n adek aku je..tp,disebabkan best gle naik mende 2,aku ajak skali mak aku..but,bfre that,ktorg mkn2 dl...pnyela mknn ngan minuman die mahal2 belaka..mau kalo tinggal seharian kat resort die pun,gaji sebulan leh hbis mcm gitu aje..hmmmm...

Then,pas mkn,nek GRAND CANYON 2 lagi skali..kali ni,full pakej(ami,abah,aku ngan adek aku la)...then,pas GRAND CANYON,nek yg mcm gelongsor 2..pergh!!mcm nk tercabut jantung aku..lagi2,yg last part 2..LANDAI kot dienye permukaan..after that gelongsor,nek BUFFALO BILL COASTER..blh thn..mle,takot gak nk naik..tp,lame2 ok je sbb dh penah naik dl ngan aimi..dh hbis men BUFFALO BILL,g solat zohor dl..dh kul 2.30 kot time 2..pdhl,bru men brape game je..haih..After solat,g mkn pencuci mulut sat..bkn ape sgt pun,Aiskrim Tropicana je..3 eskem 2 je kat sini,dh harge rm 9..kalo kat lua,rm 3 je..pergh!!!nsib xamik Cornetto..kalo x,mau pokai kat sane je..ktorg 1 family mkn eskem sambil duk kat bangku sat..dah hbis mkn,trus gerak g water park.

Mle2,aku nk msuk pool yg mcm ade terowong 2..tp,ntah nape ade sorg kakak 2 duk mewisel2kan ntah sape ntah kat pool 2..adek aku ckp,"min,asal akak 2 pandang2 kte?"aku,"erk,ye ke?lantak die ar..aku nk men ayo kat sini.."adek aku,"jomla g tempat len..akak 2 mcm pandang2 kite je.."aku dengan berat hatinye berkata,"yela..yela.."so,ktorg pun gerak g pool sebelah ag..OppS!bukan yg sebelah sgt sbb 2 pool budak2..best jgak la dpt mandi kat kolam renang..dh lame kot x test skill berenang aku..aku try2 gak la beberapa kali test..Alhamdulillah,ade jgak hasil..berjaye jgak la aku berenang takat beberapa sentimeter lebih dr dl..haha..

Dh hbs berenang segale 2,aku ngan adek aku g la toilet mandi sat n tuko baju..pastu,ktorg terus kua dri Sunway Lagoon 2..on d way nk blik umah,ayah aku bli MCD untuk mkn kat umah..kre bli drive thru punye kes la ni..all of all,walaupun singkat je time ktorg ade kat Sunway Lagoon 2,but byk bende yg aku ngan family dpt buat sme2..(yg slalu ktorg jarang buat)

P.S.:nnti,aku upload gmbr aku ngan fmly kat Sunway 2..

No comments:

Post a Comment